Svensktillverkade för det nordiska klimatet

Kundservice

Kundservice

Behöver du hjälp med att hitta det du söker efter?

2 - Jag är intresserad av ett bad

Steg 2: Jag är intresserad av ett bad

Vad kul du är intresserad av våra bad vi hjälper gärna till med all information du behöver.

Fyll i formuläret nedan så tar vi kontakt med dig så snart vi kan.

Kontakta oss

Telefon: 026-10 30 28

Telefon tider: 8-16 helgfria vardagar

Besöksadress:  Svenska Badtunnor AB Lötangsgatan 18, 803 01 Gävle

Öppettider: 8-17 helgfria vardagar

Inför besök:  Skicka ett mail till oss på info@svenskabadtunnor.se

Steg 2: Jag har en teknisk fråga gällande:

Steg 2: Jag har en skötsel och underhåll fråga gällande:

Steg 3: Jag behöver en reservdel till:

2- Övriga frågor

Steg 2: Hur vill du gå vidare?

Artiklar på ämnet:

Vanliga frågor:

För att boka en exakt leveransdag tillkommer en extra kostand på 1500 kr. Vid en vanlig bokning så får ni ett sändningsnummer skickat så snart vi bokat frakten och då brukar det gå att ringa schenker ganska snart därefter och se vilken dag dom planerar att komma ut. Schenker ringer också innan dom kommer ut med badet.

Normalt tar det ca 5 dagar innan schenker kommer med badet och det går bra att välja vilken dag vi ska boka frakten.

Vi har möjliget att skicka bad inom hela EU. Finns inte ditt land upplagt som möjligt leverans land så kontakta oss för frakt kostnad.

Vad kul att du vill veta mer om något av våra bad!

Fyll i formuläret nedan så tar vi kontakt med dig så snart vi kan

3- Jag har en teknisk fråga

Steg 3: Hur vill du gå vidare?

Artiklar på ämnet:

Vill du bada i samma vatten flera gånger rekommenderar vi att tillsätta det bakterie dödande medelet från biocool.

För att få bort smutsen ur vattnet behöver du använda ett reningsverk. Vi erbjuder två olika modeller, Aquaclarus som du hänger över kanten och låter gå i ca 2 timmar efter badning. Med det reningsverket kan man ha samma vatten kvar i upp till en månad.

Alternativ två är ett reningsverk med filter och pump, då behöver du ha anslutningar i badet och detta filter behöver antingen plockas in när det är frysgrader eller kombineras med en elvärmare och då behöver filteranläggningen stå isolerad. Kontakta oss för mer information och offert på den lösningen.

Isolering behövs främst om du vill ha vattnet kvar en längre tid, den påverkar allstå inte uppvärmingstiden så mycket utan mer varmhållningen. Den största skillnade i båda uppvärmningstid och varmhållning får du däremot med ett isolerat lock. Används inte ett isolerat lock så behövs inte badet isoleras då värmen först försvinner uppåt.

Isoleringen består av en thermoreflekt matta som monteras i väggarna och cellplast 50 mm i botten mellan reglarna på badtunnan.

Ja det går bra. Du ska dock inte återfylla mot isoleringen utan låta det vara öppet runt badet för att inte trycket av jord/grus på sikt har sönder isoleringen. 

Du behöver också tänka på eventuell dränering av marken för att badet inte ska stå i vatten. Du behöver också gräva ut plats för teknikanläggningen (ca 1x1m) som ska stå på samma bottennivå som badet.

Pumpen ska stå så nära baddet som möjligt, max en meter i från badet. Det går bra att uppgradera badet med en starkare pump som då kan stå 3 meter från badet. Kontakta oss för offert och mer information.

En 3kW värmare ska ha 1-fas och 16A. Beställer du ett bad med 6 kW så består den av två 3kW värmare som då ska ha en fas var och 16A.

Hittar du inte det du söker?

Fyll i formuläret nedan med dina frågor så kontaktar vi dig så snart vi kan.

3- Skötsel och underhåll av mitt bad

Steg 3: Hur vill du gå vidare?

Artiklar på ämnet:

Vill du bada i samma vatten flera gånger rekommenderar vi att tillsätta det bakterie dödande medelet från biocool.

För att få bort smutsen ur vattnet behöver du använda ett reningsverk. Vi erbjuder två olika modeller, Aquaclarus som du hänger över kanten och låter gå i ca 2 timmar efter badning. Med det reningsverket kan man ha samma vatten kvar i upp till en månad.

Alternativ två är ett reningsverk med filter och pump, då behöver du ha anslutningar i badet och detta filter behöver antingen plockas in när det är frysgrader eller kombineras med en elvärmare och då behöver filteranläggningen stå isolerad. Kontakta oss för mer information och offert på den lösningen.

Isolering behövs främst om du vill ha vattnet kvar en längre tid, den påverkar allstå inte uppvärmingstiden så mycket utan mer varmhållningen. Den största skillnade i båda uppvärmningstid och varmhållning får du däremot med ett isolerat lock. Används inte ett isolerat lock så behövs inte badet isoleras då värmen först försvinner uppåt.

Isoleringen består av en thermoreflekt matta som monteras i väggarna och cellplast 50 mm i botten mellan reglarna på badtunnan.

Ja det går bra. Du ska dock inte återfylla mot isoleringen utan låta det vara öppet runt badet för att inte trycket av jord/grus på sikt har sönder isoleringen. 

Du behöver också tänka på eventuell dränering av marken för att badet inte ska stå i vatten. Du behöver också gräva ut plats för teknikanläggningen (ca 1x1m) som ska stå på samma bottennivå som badet.

Pumpen ska stå så nära baddet som möjligt, max en meter i från badet. Det går bra att uppgradera badet med en starkare pump som då kan stå 3 meter från badet. Kontakta oss för offert och mer information.

En 3kW värmare ska ha 1-fas och 16A. Beställer du ett bad med 6 kW så består den av två 3kW värmare som då ska ha en fas var och 16A.

Hittar du inte det du söker?

Fyll i formuläret nedan med dina frågor så kontaktar vi dig så snart vi kan.

3- Reservdelar/Garantifrågor eller fraktskada (Garantier & villkor & Fraktskada)

Steg 3: Hur vill du gå vidare?

Viktig information:

Fraktskada måste anmälas inom sju dagar efter mottagen leverans. Chauffören måste ha noterat på fraktsedeln om fraktskadan för att ersättning/byte av vara ska kunna utdelas. Bifoga närbilder på skadan och bild på hela paketet vid anmälan. Bifoga bild på påskriven fraktsedel.

Anmäl fraktskadan här:

Vad tråkigt att skada har uppstått i din leverans, fyll i formuläret så ska vi hjälpa dig så snabbt vi kan.

Skapa ett reklamationsärende här:

4- Reservdelar/Garantifrågor eller fraktskada (Reservdelar)

Steg 4: Hur vill du gå vidare?

Kontakta oss för att beställa reservdelar

Fyll i formuläret nedan så tar vi kontakt med dig så snartvi kan. Bifoga gärna bild/bilder på den delen du önskar beställa ny.

Bild