Köpvillkor
Priser

Alla våra priser är angivna i svenska kronor, inklusive moms.
Du hittar dem vid respektive produkt.

Betalning

Det finns olika betalningsmöjligheter:

Faktura med 10 dagars betalning, vid faktura betalning görs en enkel kreditkoll.
Räntefri delbetalning Via Svea Ekonomi. Läs mer om Svea Ekonomis villkor här.
Swish

Betalning med faktura

Produkterna skickas till din folkbokföringsadress. Vid leverans till annan adress måste förskottsbetalning ske.
En påminnelseavgift på 50 kronor samt dröjsmålsränta på 22% utgår vid försenad inbetalning.


Frakt och leverans

Våra badtunnor tillverkas och distribueras från vår butik i Gävle . Här kan du hämta din badtunna eller få den hemlevererad med Schenker. 
Tillbehör skickas med Schenker och kostnaden beror på storlek och vikt. Om du beställer produkterna i vår webbshop ser du direkt vad den slutliga kostnaden blir.

All leveranstid vi anger är utleveranstider från fabrik till fraktbolaget.


Öppet köp

Vi vill vara säkra på att du valt rätt. Därför har du alltid 15 dagars öppet köp hos oss. Öppet köp förutsätter att du har kvar originalförpackningen och inte har använt produkten. Du är ansvarig för returfrakten, men får tillbaka hela summan för produkten minus ett avdrag för köpefrakten (vid köp av badtunna eller terrasspool är köpefrakten 2000 kr).
Produkten ska retruneras i original skick, avdrag görs vid retur av special beställd produkt eller skada.



Reklamation

Fota skadan, både med och utan emballage.
Maila bild, ordernr och en utförligbeskrvning av reklamationen till: melinda@svenskabadtunnor.se 
Vi kommer överens om produkten ska skickas till oss eller om felet skall åtgärdas på plats.
Du ansvarar för att montera ned produkten, packa den och skicka den till oss.
Eventuell frakt skada vid retur frakt står kunden för om den ej godkänns av fraktbolaget.
Om skadan omfattas av garantin får du ett garantigodkännande och återbetalning av frakten.
Vi reparerar varan eller skickar en ny till dig.
Du ansvarar för att montera den nya eller reparerade produkten.
Varan byts ut eller återbetalas betalas när returen är godkänd.
Vid misstänkt fel på produkt är det viktigt att ej skruva i sär eller försöka laga felet utan att kontakta oss innan då garantin inte gäller när detta skett.

Våra garantier

Konsumentlagen ger dig ett års garanti och tre års reklamationsrätt på eventuella fabrikationsfel. Tack vare att vi själva tillverkar tunnorna, så vet vi att de håller, förutsatt att de används rätt och inte påverkas av yttre orsaker. Därför kan vi ge betydligt generösare garantier:

Tre års garanti på plastinsatserna
Två års garanti på kaminer 
Ett år på förslitningsdetaljer som belysning, packningar och tätningar
Garantierna förutsätter att du följer våra skötselråd. Spara fakturan eller följesedeln. De gäller båda som garantisedel.

Inga garantier gäller vid följande:

Kloranvändning i badtunnorna
Vid isbildning i badtunnan
Eldning utan att badtunnan är tillräckligt fylld med vatten
Vattnet fryser i den externa kaminen
Om man tömmer badtunnan innan kaminen har svalnat

Transportskada

Om en  skulle skadas i frakten ska skadan anmälas direkt, en underskrivft av chaufför på fraktsedeln direkt vid leveransen krävs för ersättning av fraktskada. Om du hittar skadan först när du öppnat emballaget fotograferar du skadan och kontaktar oss omgående.

Tvist
Vi följer konsumentköplagen och distansavtalslagen. De är båda mycket tydliga med vad som gäller. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Konsumentköplagen

Distansavtalslagen

Läs om GDPR här